راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام

راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام

همه‌ی ما علاقه به راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام داریم. زیرا درآمدهای کلان را دیده‌ایم و علاقه‌مند شده‌ایم تا ما هم به راحتی پول دربیاوریم. در این بین پیج‌ها و افرادی حضور دارند که از این دغدغه شما سو استفاده می‌کنند. آموزش کسب درآمد از اینستاگرام یکی از موضوعاتی است که این افراد مطرح می‌کنند. افرادی زیادی هم گول وعده‌های این افراد را می‌خورند و هزینه‌های میلونی در این زمینه می‌کنند. اما در نهایت چیزهایی را آموزش می‌بینند که اگر سرچ ساده‌ای در اینترنت می‌کردند، می‌توانستند آن را به راحتی پیدا کنند. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کاملا رایگان صفر تا صد راه اندازی یک پیج برای کسب درآمد را به شما بگوییم.

ما به شما قول خواهیم داد اگر تمام مواردی را که در این مقاله به آن پرداخته ایم، رعایت کنید می‌توانید به درآمدهای خوبی نیز دست پیدا کنید. مهم نیست چقدر با اینستاگرام آشنایی دارید. قرار است از صفر تا صد را به شما آموزش دهیم. پس همین حالا گوشی موبایل خود را آماده کنید تا آموزش را شروع کنیم.

اصول کسب و کار اینستاگرام

شما اگر بخواهید وارد هر صنفی شوید، باید یک سری موارد و نکات را رعایت کنید. به عنوان مثال شما وقتی در اداره استخدام می‌شوید، حتما باید با تیپ رسمی در محل کار خود حاضر شوید. فعالیت در اینستاگرام نیز همانند کار در بیرون است. تنها تفاوت آن هم این است که حتی در خانه هم می‌توانید به راحتی پول دربیاورید. این کسب درآمد مستلزم این است که اصول کسب و کار اینستاگرامی را بشناسید و بر طبق یک الگو پیش روید. برخی می‌گویند هیچ الگویی وجود ندارد. اما کاملا اشتباه است. اگر شما در هر کاری قانونی نداشته باشید، باعث هرج و مرج می‌شود. این هرج و مرج باعث عدم تمرکز و عدم برنامه‌ریزی درست شما می‌شود.

پس باید با یک شیوه درست و معین کسب و کار خود در اینستاگرام را شروع کنیم. با این روش باعث می‌شویم تا هم برنامه‌ریزی داشته باشیم. یعنی مثلا بدانیم که امروز قرار است چه محتوایی قرار دهیم. قرار است تبلیغ کنیم یا خیر؟ به غیر از برنامه‌ریزی باعث رشد سریع خود در instagram نیز خواهیم شد.

۱- ساخت دو پیج

ما فرض را بر این گرفته‌ایم که شما هیچ پیج کاری در اینستاگرام ندارید. به همین دلیل دو پیج نیاز داریم. یک پیج برای فروش کالا و یا خدمات و یک پیج دیگر یک پیج عمومی هم موضوع با کسب و کار شما باشد. صحبت خود را یک مثال تکمیل می‌کنم. ما فرض می‌کنیم شما یک مزون لباس زنانه دارید. یک پیج برای مزون بسازید. پیج دیگر نیز درباره مد و استایل و از این دست موارد باشد. در ادامه به شما خواهم گفت که پروفایل پیج و اسم آن را چگونه انتخاب کنید. اما قبل از آن شما را به دیدن ویدیو زیر دعوت می‌کنم که آموزش ساخت اکانت در instagram را فراهم کرده است. پس از دیدن این ویدیو در ادامه با ما همراه باشید.

۲- نام مناسب برای پیج

نام مناسب پیج کاری

گذاشتن نام مناسب برای پیج اینستاگرام از نان شب هم واجب‌تر خواهد بود. به هیچ عنوان از نام‌های طولانی، بی‌معنی و بچگانه در پیج خود استفاده نکنید. ما در قسمت پروفایل اینستاگرام با ۴ قسمت همراه هستیم. این ۴ بخش عبارتند از: نام کاربری (username)، نام (name)، بیوگرافی (bio) و لینک وبسایت. شما همه‌ی این موارد را باید به‌طور درست و تکمیل شده داشته باشید. در مقاله الگوریتم های اینستاگرام به چگونگی نوشتن بیوگرافی و انتخاب نام مناسب پرداخته‌ایم که حتما مطالعه نمایید.

در قسمت لینک سایت نیز، بهتر است آدرس سایت خود را قرار دهید. اگر سایت ندارید، می‌توانید یک راه ارتباطی همانند واتس آپ، کانال تلگرام و یا ایدی تلگرام خود را قرار دهید. با این کار هم فروش خود را افزایش می دهید. هم آن‌که مشتری راحت‌تر برای خرید اقدام خواهد کرد. این مورد برای پیج کاری شما است. برای پیج عمومی خود نیز، لینک پیج کاری خود را در لینک وبسایت قرار دهید. با این کار ناخداگاه تبلیغ کسب و کار خود را نیز کرده اید. برای قرار دادن لینک پیج خود به شکل زیر عمل کنید:

https://instagram.com/username به جای username ایدی پیج را درج نمایید.

۳- پست های با کیفیت

کپشن نویسی کسب و کار

شبکه اجتماعی اینستاگرام یک برنامه تصویر محور است. یعنی در آن فیلم یا عکس وجود دارد. یه غیر از این حالات چیز دیگری مشاهده نخواهید کرد. از این‌رو باید ویدیو یا عکس‌هایی که در پست خود قرار می‌دهید، با گرافیک بالا و کاور زیبا باشند. به افراد حاضر در اینستاگرام احترام بگذراید تا آنها نیز شما را فالو کنند. هنگامی که مهمان به خانه شما می‌آید ظرف‌های شکسته در مقابل او قرار می‌دهید؟ مسلما خیر. محتوای بی کیفیت نیز دقیقا مانند همین موضوع است. برای پیج کاری خود عکس یا فیلم با کیفیت از محصول تهیه کنید. برای پیج عمومی خود نیز فیلم‌ها و عکس‌های با کیفیت بالا قرار دهید.

سعی کنید کپشن مناسب و جذاب برای پست‌های خود بنویسید. کپشن به هیچ عنوان حالت رسمی و خشک نداشته باشد. طوری رفتار کنید که کاربر بداند با اون حرف می‌زنید. از ایموجی حتما استفاده کنید. کپشن‌های شما حتما هر ۴ خط یک enter خورده باشد و همه جملات پشت هم نوشته نشده باشد. با این کارها می‌توانید مخاطب را راحت‌تر جذب خود کنید. در نتیجه زود، تند سریع فروش خود را شروع کنید.

چه چیزی در اینستاگرام بفروشیم

به طورکلی شما هر چیزی را می‌توانید در اینستاگرام به فروش رسانید. اما برخی اقلام هستند که همواره شما را سریع‌تر به درآمد می‌رسانند. در این بخش تمام مواردی که در استارت کسب و کار اینستاگرامی شما را سریع‌تر به درآمد می‌رساند معرفی می‌کنیم. این موارد عبارتند از: فروش لباس، فروش عطر، فروش کلاه، فروش بدلیجات، فروش ساخته‌های از طلای ارزان، فروش عینک آفتابی، فروش جوراب، فروش اسباب بازی، فروش موبایل و همچنین از همه بیشتر فروش لوازم آرایشی است که می‌تواند شما را به درآمد های فراوانی برسانید. از این رو اگر بتوانید تامین کننده‌ای در این زمینه‌ها پیدا کنید و با او همکاری کنید، می‌توانید به درآمدهای بالای ۱۰ میلیون در ماه دست پیدا کنید.

نمایه کسب و کار در اینستاگرام

منظور از نمایه این است که پیج خود را به حالت بیزینسی تغییر دهید. با این کار می‌توانید به داده‌های آماری مهمی دست پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، تعداد بازدیدهای پیج، تعداد آنفالوها و تعداد فالوها در هفته و روز را به دست بیاورید. این آمار می‌تواند در ادامه به شما برای تولید محتوا و چگونگی تبلیغات کمک کند. همچنین آمار خوبی که به شما می‌دهد این است که می‌توانید مشاهده کنید کدام پست شما بازدید بیشتری داشته است و چند نفر از مردم آنها را سیو کرده اند. همچنین تعداد به اشتراک‌گذاری آن‌ها را نیز دریافت خواهید کرد. پس اگر پیج خود را بیزینسی نکرده‌اید، همین حالا بیزینسی کنید.

روش های توسعه شغلی در اینستاگرام

حال ما پیجمان را زدیم و تولید محتوا نیز انجام دادیم، حالا نوبت چیست؟ اگر فالوورهای شما کمتر از ۲۰ کا است، همین حالا اقدام به خرید فالوور اینستاگرام کنید. زیرا مهم‌ترین کار برای جذب مشتری، دادن اعتماد به او است. شما با نداشتن فالوور نمی‌توانید این اعتماد را به او دهید. حال اگر لایک‌های شما با فالوورهایتان همخوانی ندارید، میتوانید خرید لایک اینستاگرام را نیز انجام دهید. برای جذب اعتماد بیشتر نیز میتوانید خرید کامنت و خرید ویو را انجام دهید. بعد از آنکه پیج شما کمی بزرگ شد نوبت به تبلیغات می‌رسد. شما راهی به جز تبلیغات برای توسعه کسب و کار خود در instagram ندارید. اما شاید از هزینه‌های آن بترسید. می‌توانید با خواندن مقاله هزینه تبلیغات در اینستاگرام، در آن صرفه‌جویی کنید. اما در ادامه می‌خواهم تا حدی این موضوعات را بازتر کنم.

خرید فالوور یعنی خرید اعتماد برای بیزنس در اینستاگرام

در ابتدا که کار و کاسبی خود را این شبکه اجتماعی راه انداخته‌اید، کمتر کسی به شما اعتماد خواهد کرد. شما دو پیج هم موضوع را در نظر بگیرید. شخصی دارای ۲۰۰ کا فالوور و دیگری دارای ۲۰۰ عدد فالوور است. به کدام یک اعتماد می‌کنید؟ مسلما به پیجی که فالوورهای بالاتری دارد اعتماد کردن راحت‌تر است. اگر آن پیج ۲۰۰ هزار نفری نیز فالوور خریداری کرده باشد که حتما این کار را انجام داده، اعتماد نیز خریده است. این را در نظر داشته باشید که پیج‌های فروشگاهی به جز خرید فالوور نمیتواند مخاطبی جذب کنند. پس از هزینه کردن در این مورد نترسید.

تبلیغات در اینستا

مورد بعدی که وجود دارد، تبلیغات است. همه‌ی ما از تبلیغ کردن می‌ترسیم. زیرا نمی‌دانیم چه بازدهی‎ در مقابل هزینه دریافت خواهیم کرد. شاید قبلا هم تبلیغات انجام داده باشیم اما آن بازدهی لازم را دریافت نکرده باشیم. در این بین دیگر از تبلیغات صرف نظر خواهیم کرد. کاری اشباه است. شما باید در تبلیغ کردن کار خود در اینستاگرام استراتژی داشته باشید. تبلیغ با کلمات مفهمومی و روانشناختی مناسب انجام دهید. یک مثال ساده می‌زنم. همه‌ی شما اکستنشن تهرانی را می‌شناسید. با اینکه چند سالی است که دیگر وجود ندارد. اما اگر در اینستاگرام فعالیت کرده باشید برای یکبار هم این اسم به گوش شما خورده است. این شخص با تبلیغاتی که کرد، توانست برای خود برند شخصی دست و پا کند و موفق هم شد. همچنین به درآمد های میلیاردی خوبی نیز دست پیدا کرد.

ابزار کسب و کار اینستاگرامی

در این بخش به شما به صورت موردی خواهم گفت که برای داشتن یک تولید یک محتوای خوب چه ابزاری لازم است. تمام این موارد ابزارهای لازمی است که می‌بایست برای بیزینس کردن در پیج از آن استفاده کرد. حال در فرصتی مناسب و مقالات بعدی به تک تک آنها خواهیم پرداخت. این موارد عبارتند از:

  • kine master ابزاری قدرتمند برای ویرایش ویدیو
  • phonto ابزاری برای نوشتن متن روی تصاویر
  • pics art ابزاری قدرتمند برای ویرایش تصاویر
  • insight ابزاری قدرتمند برای آنالیز پیج
  • گوشی یا دوربین با کیفیت بالا

نوشتهٔ پیشین
الگوریتم های اینستاگرام و کاربرد های آن
نوشتهٔ بعدی
آموزش گام به گام حذف اکانت اینستاگرام

پست های مرتبط

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محمدرضا نجفی اردخانی اصل
    1399/05/27 04:59

    من میخوام از اینستاگرام پول دربیارم لطفا کمک کنید

    پاسخ
    • دلتا فالوور
      1399/05/28 22:18

      سلام وقت بخیر
      روش های درآمدزایی زیادی برای پول درآوردن وجود دارد که در سایت به آنها پرداخته ایم که می توانید مطالعه نمایید.

      پاسخ
  • کسب و کار راه انداختن تو‌اینستا پول میخواد که ما هم نداریم (:

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست