هزینه تبلیغات در اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟ چگونه می‌توانیم در هزینه‌های تبلیغاتی خود در instagram صرفه جویی کنیم؟ در این مقاله قرار است این سوالات و برخی سوالات دیگر که برای شما مفید است را پاسخ دهیم. زیرا خیلی اتفاق افتاده است که در دام کلاهبردارن و شیادان اینستاگرام افتاده ایم و هزینه‌های زیادی را از ما دریافت کرده‌اند. اما نسبت به هزینه‌ای که کردیم نتوانستیم بازخورد خوبی را نیز دریافت کنیم. در این مقاله تعرفه‌ی حدودی که می‌توانید برای هر پیج را پیدا کنید را به شما می‌گوییم. همچنین توضیح کوتاهی درباره اینکه قبل از تبلیغ، خرید فالوور اینستاگرام انجام دهیم یا خیر را نیز به شما عرض خواهیم کرد. بازار تبلیغات اینستاگرام این روزها بسیار داغ شده است. به طوری که هرکس یک پیج زده و از این طریق کسب درآمد می‌کند.

اما مشکل اینجاست که هرکس باتوجه به بیزینس شما تعرفه می‌گیرد. به‌عنوان مثال اگر پیج کوچکی داشته باشید و  دغدغه دیده شدن داشته باشید، هزینه‌های زیادی را دریافت می‌کنند. اما این کار فقط برای شما ضرر است. زیرا آن پیج اینستاگرامی فقط برای آنکه جیب خود را پر کند از شما هزینه‌های هنگفت دریافت می‌کند. تا وقتی هیچ نظارتی بر این بیزینس‌ها نباشد، نمی‌توان قیمت‌های قطعی اعلام کرد. اما ما قصد داریم در این مقاله به شما یاد دهیم که چگونه می‌توانید هزینه‌های تبلغاتی را در اینستاگرام برای هر پیج به دست بیاورید. پس با ما همراه باشید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام سلبریتی ها

سلبریتی را با شاخ‌های مجازی و اینفلوئنسر ها اشتباه نگیرید. سلبریتی به کسانی گفته می‌شود که به غیر از اینستاگرام نیز معروف هستند. به‌عنوان مثال فوتبالیست‌ها، بازیگران و هنرمندانی که قبل از اینستاگرام نیز آنها را می‌شناختید، سلبریتی نامیده می‌شوند. اما برخی از آنها خیلی معروف و برخی دیگر نیز کمی معروف هستند. اکثر این افراد تبلیغی را در پیج خود قبول نمی‌کنند. اما اگر مبلغ‌های زیادی را به آنها پیشنهاد دهید، می‌توانند قبول کنند. به‌عنوان مثال برخی از فوتبالیست‌ها برای یک تبلیغ ۱۵ ثانیه در استوری خود، هزینه‌های ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون را دریافت می‌کنند. از این‌رو اگر بیزینس کوچک و نوپایی دارید، نیازی به تبلیغ در پیج سلبریتی‌ها نیست. اما اگر به دنبال برندسازی هستید، به شما تبلیغ در پیج های سلبریتی‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه تبلیغ در پیج‌های اینستاگرام سلبریتی‌ها، خیلی از بودجه‌ی شما را هدر می‌دهد. زیرا همیشه همه‌ی آنها ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دریافت نخواهند کرد. برخی مبالغی بالای ۴۰۰ میلیون نیز مشاهده شده‌است که دریافت کرده‌اند. از این‌رو به کارخانه‌جات، شرکت‌های بزرگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تمامی کسب و کارهایی که این‌گونه هزینه‌ها برایشان مطرح نیست، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. اما این را بدانید که بیشتر برای برند سازی بهتر است این کار را کنید. زیرا مخاطب هدف شما لزوما در پیج آنها وجود ندارد. از این‌رو فقط با تبلیغ می‌توانید فالوور و لایک بیشتری دریافت کنید. اما اینکه حتما فروش بیشتری داشته‌باشید، خیر اینگونه نیست.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر به اشخاصی تاثیرگذار در حوزه‌ای خاص گفته می‌شود. به‌عنوان مثال صدف بیوتی اینفلوئنسر آرایشی است. یعنی هرآنچه که او درباره لوازم آرایش و میکاپ نظر دهد، اکثر فالوور های او قبول خواهند کرد. در همه حوزه‌ها همچین اشخاصی وجود دارد. در حوزه ماشین، amin.carsell اینفلوئنسری در زمینه خرید و فروش، تست و بررسی خودرو است. مثال‌های زیادی از این دست وجود دارد که می‌توانیم بزنیم. بهترین نوع تبلیغات نیز در این پیج‌ها است. هزینه‌های تبلغاتی که از شما دریافت می‌کنند، از سلبریتی ها کمتر است. طبق آخرین بررسی‌ها صدف بیوتی برای تبلیغ در استوری خود با حدود ۲-۳ میلیون فالوور، هزینه‌ای برابر با ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. اگر برند آرایشی یا یک فروشگاهی لوازم آرایشی دارید، می‌توانید روی این شخص حساب کنید. زیرا علاوه بر برندسازی می‌توانید فروش خوب و بالایی را تجربه کنید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام اینفلوئنسر ها چه قدر است

همانطور که گفتم این اشخاص تاثیر فراوانی را می‌توانند بر فروش و برند شما بگذراند. اما شما حتما نباید در ابتدا به صدف بیوتی تبلیغات خود را بسپارید. اشخاصی با فالوور کمتر، جدیدتر و در حال رشد نیز وجود دارند. برای پیج‌هایی که بین ۱۰۰‌کا فالوور الی ۵۰۰‌کا فالوور دارند و اینفلوئنسر هستند، بین ۲۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان بپردازید. حتما دقت کنید که فالوور های آن شخص فیک نباشد. به کامنت‌ها، لایک‌ها و ویوهای آن شخص حتما توجه کنید. قبل از پرداخت هزینه هم به او بگویید که insight از پیج خود را در اختیار شما قرار دهد. همچنین برای اینفوئنسرهایی که بین ۵۰۰ کا الی ۱ میلیون فالوور واقعی دارند، بین ۱ میلیون الی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازید.

افراد دیگری که بالای ۱ میلیون فالوور دارند، اکثرا فالوور های مسابقه جذب کرده یا آنکه فالوور فیک خریداری کرده اند. به‌همین دلیل به پیج‌های تا ۱ میلیون بسنده کنید. زیرا هم مبلغ تبلیغ بالاتر می‌رود و هم آن‌که چندان به‌صرفه نیست. به‌عنوان مثال ما کمتر اینفوئنسری در هر حوزه‌ای داریم که حتی ۱ میلیون فالوور داشته باشد. زیرا حوزه هر چه تخصصی تر، تعداد افرادی که جذب می‌شوند، کمتر است. اگر شخصی دیدید بیشتر از یک نرمالی فالوور داشت، به او شک کنید. سعی کنید به پیج های زیر ۵۰ کا هم تبلیغ ندهید.

 خرید فالوور میلیونی اینستاگرام

هزینه تبلیغات در پیج اینستاگرام

ما به طور کلی با ۳ نوع تبلیغ مواجه هستیم. تبلیغات اسپانسری، استوری و پستی اینستاگرام این ۳ مورد را شامل می‌شوند. در این بخش و ادامه می‌خواهیم به شما هزینه‌هایی که باید برای این موارد بپردازید را بگوییم. حال اگر شخصی کمتر یا کمی بیشتر به شما گفت زیاد ایراد نگیرید. زیرا این موارد که ما در اینجا به آن خواهیم پرداخت، طبق بررسی‌ها و میانگینی است که گرفته‌ایم. از این‌رو اگر دیدید شخصی خیلی کمتر یا خیلی بیشتر از میانگین از شما مبلغ دریافت می‌کند، به آن پیج شک کنید. این هزنیه‌های تبلیغاتی که عرض می‌کنیم، دیگر اینفلوئنسر مارکتینگ یا تبلیغات سلبریتی‌ها نیست. بلکه پیج‌های شاخ‌های مجازی، دلقک‌های اینستاگرامی و پیج‌های عمومی و شخصی است. حتما این موارد را دقت کنید تا هزینه های هنگفت را نپردازید.

در ویدئو زیر منظور ما را می‌توانید بهتر درک کنید. این ویدئو فقط به دلیل اینکه جنبه‌آموزشی دارد و برای جا افتادن مفهوم شاخ یا دلقک اینستاگرامی منتشر شده است. از این رو به دلیل حرکات ناشایاست از پیشگاه امام زمان (عج) و مردم عزیز ایران پوزش میطلبیم.

هزنیه تبلیغات در استوری اینستاگرام

برای تبلغ در استوری اینستاگرام باید به ازای هر ۱۰۰۰ فالوور، ۱۰۰۰ تومان پرداخت کنید. یعنی وقتی پیجی ۱۰۰کا فالوور دارد، باید ۱۰۰ هزار تومان مبلغ پرداختی شما باشد. حالا اگر کسی به ازای هر ۱۰۰۰ فالوور، ۱۵۰۰ تومان گرفت هم موردی ندارد. اما باید به‌همین صورت باشد. فرقی نمی‌کند آن پیج عمومی، شخصی، شاخ مجازی و یا دلقک اینستاگرام باشد. به‌هر حال مبلغی که باید برای این پیج هزینه کنید این فرمولی است که به شما عرض کردم. حال اگر خیلی بیشتر از این مبلغ گرفت چه کار کنیم؟ هیچ کاری انجام ندهید. بروید سراغ شخص دیگری و به او بسپارید. این را فراموش نکنید که آن پیج را حتما چک کنید که فالوور فیک نداشته باشد. تبلیغاتی که انجام می‌دهد را زیر نظر بگیرید.

هزینه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

مورد دیگری که وجود دارد اسپانسر شدن در پیج‌های اینستاگرامی است. به‌عنوان مثال دلقک‌های اینستاگرامی ویدئو می‌سازند. اگر دقت کرده باشید لوگو اسپانسر را در ویدئو خود قرار می‌دهند. همچنین چند ثانیه‌ای نیز درباره آن اسپانسر صحبت می‌کنند. در کپشن پست نیز پیج او را تگ می‌کنند. به این نوع تبلیغ، تبلیغ اسپانسری گفته می‌شود. هزینه‌ی اینگونه تبلیغات به چند مورد بستگی دارد. اول آنکه آن شخص چقدر معروف و چقدر فالوور دارد. دوم آنکه در شهر خود طرف یا شهرستان دیگری ویدئو می‌سازید. در این صورت هزینه حمل و نقل اضافه می‌شود. همچنین امکاناتی که در ویدئو استفاده می‌کنید چقدر است. به‌طور کل پیجی با یک میلیون فالوور و در حد کف قیمت حدود ۵ میلیون تومان از شما دریافت خواهد کرد. حال با توجه به هزینه های جانبی به ۱۰۰ میلیون تومان نیز خواهد رسید.

توصیه دلتا فالوور به شما این است که از این نوع تبلیغ دوری کنید. زیرا در برخی مواقع به برند شما نیز ضربه می‌زند. همچنین دلیل ندارد برای یک ویدئو حداکثر یک دقیقه تا ۱۵ دقیقه این همه هزینه کنید. از این رو به جای اینگونه تبلیغات در پیج های شاخ ها و دلقک های اینستاگرام، در استوری آنها تبلیغ کنید. نمونه ای از این نوع تبلیغات را می‌توانید در ویدیو زیر مشاهده کنید.

هزینه تبلیغات پستی اینستاگرام

روش دیگری که برای تبلیغ کردن در اینستاگرام وجود دارد، این است که پست تبلیغی خود را در پیج طرف قرار دهید. این نوع تبلیغات به ازای هر ۱۰۰۰ فالوور، ۳ هزار تومان محاسبه می شود. به عنوان مثال پیجی با ۱۰۰ کا فالوور، هزینه ای میانگین ۳۰۰ هزار تومان از شما دریافت خواهد کرد. این را فراموش نکنید که این تبلیغ شما، باید حرفه‌ای باشد. همه‌ی مردم از آگهی و تبلیغ بیزارند. اما اگر پستی حرفه‌ای و جنجالی درست کنید، می‌توانید بازخورد های عالی را دریافت کنید. به‌عنوان مثال شرکت رامک، تبلیغی حرفه ای در این زمینه تولید کرده بود که خیلی بازخورد خوبی هم دریافت کرد. ویدئو این تبلیغ را می‌توانید در زیر مشاهده بفرمایید.

تبلیغات ارزان در اینستاگرام چگونه است

حال‌که با تعرفه‌ها و قیمت‌ها آشنا شدیم، نوبت آن رسیده است که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنیم. فرض کنیم ما اول راه هستیم. هیچ بودجه‌ی تبلیغاتی نیز نداریم. باید چه کار کنیم؟ شما باید تولید محتوا کنید. یعنی از خودتون فیلم منتشر کنید. از محصولات خودتان فیلم منتشر کنید. همچنین کپشن‌های حرفه‌ای نیز در این زمینه بنویسید. هشتگ‌ها هم بهترین راه برای تبلیغ بدون هزینه می‌باشند. پیشنهاد ما به شما چیست؟ فرض کنید محصولی برای شما ۱۰۰ هزار تومان سود دارد. شما ۲۰ هزار تومان از این سود را برای تبلیغات کنار بگذارید. یعنی با ۲۰ هزار تومان تبلیغ کنیم؟ مسلما خیر. این ۲۰ تومان ۲۰ تومان ها را جمع کنید به عدد بزرگی خواهد رسید. سپس تبلیغات خود را شروع کنید. در مقالات بعدی خود به چگونگی تبلیغ کردن خواهیم پرداخت.

نوشتهٔ پیشین
آموزش استوری اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • متین
    2020/08/02 02:35

    من سال ۹۷ بود به *** حدودا ۱۵۰ میلیون تومان برای تبلیغات دادم. بازدهی داشت اما اینکه بگوییم فروش بیشتر شد خیر. خواستم بگم برای تبلیغات در اینستاگرام باید هوشمندانه عمل کنیم به جای اینکه هزینه های زیاد کنیم.

    پاسخ
    • دلتا فالوور
      2020/08/02 16:11

      تبلیغات اینستاگرام اگر درست انجام نشود هزینه های زیادی را بر دوش ما می گذراد که قابل برگشت نیست. به همین دلیل علاوه بر هوشمندانه باید هدفمند نیز انجام شود که در مقالات بعدی به این موضوع کاملا خواهیم پرداخت.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست