آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ

آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام یکی از محبوب­ترین شبکه­‌های اجتماعی است که حدود یک میلیارد کاربر فعال از سرتاسر جهان به طور روزانه از آن استفاده می‌­کنند. این پلتفرم اجتماعی به دلیل جذابیت­‌های بصری و محبوبیت بسیار زیادی که دارد، یک فرصت ایده­‌آل برای بازاریابی ایجاد کرده است. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها از این شبکه اجتماعی به عنوان ابزاری برای مارکتینگ استفاده می­‌کنند و از همین طریق در تجارت خود پیشرفت­‌های چشمگیری را تجربه کرده­‌اند. در این مطلب به آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ و مهم­ترین نکات بازاریابی از طریق این پلتفرم خواهیم پرداخت. اگر مشتاق یادگیری متدهای جدید بازاریابی آنلاین هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

پیش از شروع معرفی متدهای بازاریابی از طریق اینستاگرام، بهتر است تعریفی کلی از اینستاگرام مارکتینگ ارائه دهیم. همه ما می­دانیم که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تا چه اندازه به زندگی اشخاص گره خورده است و همین موضوع یک فرصت برای کسب و کارها ایجاده کرده است که تا پیش از این وجود نداشت. اینستاگرام مارکتینگ در واقع مجموعه­‌ای از استراتژی­‌ها و تاکتیک‌­های مختلف بازاریابی است برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

زمانی که بازاریابی اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که تاکتیک­های این نوع از بازاریابی به دو دسته کلی تقسیم می­‌شوند که عبارتند از:

  • تاکتیک­‌هایی که نیاز به پرداخت دارند مانند تبلیغات
  • تاکتیک­‌های بدون پرداخت مانند تولید محتوای یونیک
اینستاگرام مارکتینگ و برندسازی
اینستاگرام مارکتینگ تاثیر مستقیم در برندسازی دارد

اکثر کسب و کارها به دنبال روش­‌های کم هزینه‌­تر برای گسترش تجارت خود هستند و به همین دلیل روش­‌های دسته دوم از محبوبیت بیشتری برای مارکتینگ برخوردارند. این روش­‌ها اگر به طور درست و اصولی مورد استفاده قرار بگیرند می­توانند از دیگر روش­های بازاریابی مؤثرتر عمل کنند؛ چرا که با توجه به استفاده اینستاگرام از الگوریتم­‌ها، شناسایی مخاطبان محتوای شما سریعتر انجام شده و با سرعت بیشتری می‌­توانید مشتریان خود را افزایش دهید. در ادامه به معرفی چند مورد از مهم­ترین متدهای اینستاگرام مارکتینگ خواهیم پرداخت.

خلق محتوای منحصر به فرد

تولید محتوای جدید با ایده‌های خلاقانه از مهم‌ترین بخش بازاریابی بدون هزینه در اینستاگرام است. این محتوا می‌تواند شامل عکس، ویدئو و استوری باشد. این پست‌ها هسته اصلی استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما را تشکیل می‌دهند و باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چرا که مخاطبان اینستاگرام به سرعت به پست‌های جذاب و بدیع جذب می‌شوند.

شناخت مخاطبان

شناخت جامعه هدف برای محصولات و خدماتی که ارائه می­‌دهید نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این شناخت باعث می‌­شود در خلق محتوای اینستاگرامی خود با زبان و لحن مخاطبان خود وارد عمل شوید و توجه آنها را به پست­‌های خود جلب کنید. شاید گاهی لازم باشد که مستقیما به بازاریابی بپردازید، بنابراین دانستن جنسیت و محدوده سنی جامعه هدف از مهم­ترین نکات بازاریابی اینستاگرامی است که باید به آن توجه کنید.

پروفایل مرتبط

بیو پروفایل اینستاگرام یکی دیگر از فرصت­‌هایی است که می­‌توانید از آن به نفع خود بهره ببرید. شما می‌­توانید در این قسمت یک معرفی اجمالی از برند یا کسب وکار خود داشته باشید. خصوصیات بیزینس و خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید، آدرس وبسایت تجاری، نام و راه­‌های تماس از مهم­ترین اطلاعاتی هستند که در این بخش می­‌توانید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. البته توجه داشته باشید که مجاز هستید تعداد حروف محدودی را در بخش بیو مورد استفاده قرار دهید، بنابراین اطلاعات شما در این بخش باید مختصر و مفید باشند.

تصویر پروفایل نیز به همین اندازه اهمیت دارد. بهتر است لوگو کسب و کار خود را به عنوان تصویر پروفایل خود انتخاب کنید تا اعتبار بیزینس خود را از این طریق اعلام کنید. به این ترتیب هر فردی در نگاه اول به اطلاعات کلی در مورد تجارت شما دست پیدا می­‌کند.

محتوای بصری

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که برای به اشتراک گذاری تصاویر اختصاصی شده است، بنابراین تولید محتوای جذاب و بصری می­‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد. شما می­توانید از ویدئوهای فان یا حتی انیمیشن برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. به این ترتیب روز به روز به تعداد فالوورهای شما افزوده شده و تجارت شما رونق می­گیرد. برای برخی از محصولات نیز می‌توانید مستقیما به معرفی محصول و نحوه استفاده از آن طی یک ویدئو بپردازید. به عنوان مثال اکثر تولید کنندگان لوازم آرایشی از این متد استفاده می­‌کنند.

استفاده هوشمندانه از هشتگ‌ها

هشتگ­‌ها ابزارهای مهمی در اینستاگرام هستند که به کمک آنها می­‌توانید میزان بازدید از پست­های خود را افزایش دهید و یا به اصطلاح بیشتر دیده شوید. شما برای هر پست اینستاگرامی خود مجاز به استفاده از ۳۰ هشتگ هستید، اما شاید نیاز نباشد از همه این ظرفیت استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از پنج تا ۹ هشتگ برای هر پست است، اما توجه داشته باشید که هشتگ­ها حتما با پست شما مرتبط باشند.

تقویم محتوایی

داشتن برنامه­‌ریزی در اکثر کارها تا حدود زیادی از مشکلات و ناکارآمدی‌­ها می­‌کاهد و اینستاگرام مارکتینگ نیز از این قضیه مستثنی نیست. شما می­توانید یک برنامه‌­ریزی جامع داشته باشید و با استفاده از یک تقویم محتوایی، نوع پست­‌ها و تعداد آنها در هر روز را مشخص کنید. به این صورت به فعالیت بازاریابی خود نظم داده‌­اید و از زمان نیز به درستی استفاده کرده­‌اید. برای جذب مخاطب در اینستاگرام پست گذاشتن به طور مداوم اهمیت بسیار زیادی دارد و فعالیت شما در این زمینه باید پیوسته باشد. البته می‌­توانید یک الی دو روز در هفته را استثناء قائل شوید، اما توصیه می­‌شود که به صورت روزانه حداقل یک پست بگذارید.

کلام آخر

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی فرصت‌­های بالقوه زیادی را برای بازاریابی در اختیار شما قرار می‌­دهد. استفاده از این پلتفرم اجتماعی برای مارکتینگ مزایای بسیاری دارد؛ مثلا به معروف‌­تر شدن برند شما کمک می­‌کند و میزان فروش شما را افزایش می‌­دهد. در این مقاله به تعریف اینستاگرام مارکتینگ و برخی از روش‌­های رایگان برای افزایش فروش پرداختیم. البته متدهای مارکتینگ در این شبکه به این موارد محدود نمی‌­شود و گستره وسیعی را در بر می­‌گیرد. امیدواریم مطالب این صفحه برای آشنایی شما با بازاریابی اینستاگرامی مفید واقع شده باشد.

نوشتهٔ پیشین
چرا پستام لایک نمیخوره ?
نوشتهٔ بعدی
تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • صدرا ملکوتی
    1400/03/27 02:34

    سلام و ممنونم بابت مقالات جامع و خوبی که در سایت قرار میدید. من هر روز به سایتتون سر میزنم و دنبال مطالب جدید میگردم. خیلی ممنونم. یک سوالی که داشتم اینه که شما دوره آموزشی اینستاگرام در سایت قرار نمیدید؟

    پاسخ
    • deltafollower
      1400/03/31 15:04

      سلام وقت بخیر در حال حاضر دوره ما آماده نشده است. در صورت آماده شدن به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهیم کرد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست