هشتگ در اینستاگرام چیست؟ چگونه میتوانیم در اینستاگرام، hashtag بسازیم؟ دلیل اهمیت هشتگهای instagram در چیست؟ همچنین سوالات دیگری که شاید فکر شما را مشغول کرده است. امروز در دلتا فالوور، بهترین سایت خرید فالوور اینستاگرام تصمیم گرفتیم تا زیر و بم هشتگ را در بیاوریم. زیرا یکی از راه های راه های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام، استفاده از # است. از اینرو باید به درستی با آن آشنا باشیم تا بتوانیم در ادامهی مسیری که در پیش داریم، موفق باشیم. آیا میدانستید که برای هر پست باید تعداد محدودی را انتخاب کنید؟ این تعداد چقدر هستند؟ در این مقاله به آن به طور کامل خواهیم پرداخت. ما در دلتافالوور اعتقاد داریم که آموزش اینستاگرام بیشتر از خرید فالوور و یا خرید لایک ارزش دارد. زیرا شما میلیون ها فالوور هم خریداری کنید، اگر بلد نباشید ناموفق هستید.
بههمین دلیل ما همواره در دلتا فالوور با نوشتن مقالات گوناگون آموزشی برای اینستاگرام، توانستهایم مخاطبین را برای موفقیت در instagram آماده کنیم. زیرا موفقیت در اینستاگرام فقط افزایش فالوور و یا چند راهکار افزایش فروش در اینستاگرام نیست. بلکه باید بدانیم از امکاناتی که در اختیار ماست، چگونه استفاده کنیم. خرید فالوور، لایک، کامنت و افزایش ویو مهم است. اما تا وقتی ندانیم که چگونه حتی از همین هشتگ استفاده کنیم، میلیونها لایک هم بخریم، فایده ندارد. زیرا هنوز در ابتداییترین موارد مشکل داریم. اما ما در اینجا این مشکل را برای شما رفع کرده ایم. مقدمه را طولانی نمیکنم تا آموزش را شروع کنیم.
معنی کلمه هشتگ در اینستاگرام
هشتگ در انگلیسی را به صورت hashtag مینویسند. همچنین در فارسی به برچسب گذاری تعریف شدهاست. این کلمه در ۲۰۱۴ به فرهنگ لغت آکسفورد نیز اضافه شد. اما هشتگی که ما امروزه از آن استفاده میکنیم، در سال ۲۰۰۷ برای مشخص کردن گروهها استفاده میشد. اما بهدلیل آنکه به محبوبیت رسید همه گیر شد. هشتگ برای راحت پیدا کردن موضوع مشخصی است که میتواند پستهای مرتبط به آن موضوع را برای ما نمایش دهد. نمادی که برای آن به کار میرود # است که شما در اکثر پستها آن را دیدهاید. بعد از # کلمهی کلیدی اصلی به کار میرود که به آن برچسب گذاری گفته می شود.
چگونه زیر پست هشتگ بگذاریم
تا اینجا با معنی اصلی و مفهمومی hashtag ها آشنا شدیم. حال وقت آن رسیده است که از آنها استفاده کنیم. قبل از آنکه به مسائل تخصصی بپردازیم، بهتر است بدانیم که چگونه باید از آنها استفاده کنیم. بههمین دلیل در این بخش تصمیم گرفتیم که طرز استفاده از آن را به شما بگوییم. برای هشتگ گذاری باید در قسمت کپشن پست خود این کار را انجام دهید. در ویدئو زیر می توانید چگونگی قرار دادن هشتگ ها در زیر پستهای خود را یاد بگیرید. اما اینکه هشتگ چه ویژگیهایی داشته باشد در ادامه مقاله است که به آن خواهیم پرداخت.
تعداد مجاز هشتگ در اینستاگرام
اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا ۳۰ هشتگ را در زیر پستهای خود قرار دهید. این تعداد، تعدادی است که خود اینستاگرام اعلام کردهاست. از اینرو بیشتر از این تعداد بگذارید، اجازه نخواهد داد. برخی زرنگی می کنند و بقیه hashtag ها را در کامنتها قرار میدهند. اما بدانید اینستاگرام این موضوع را متوجه میشود. پس هشتگ های اضافی را نمایش نمیدهد. بههر حال شما نباید همین ۳۰ تا را هم استفاده کنید. زیرا instagram یک چیزی بگویید، شما که نباید حتما تا حداکثر آن را استفاده کنید. زیرا پیج شما اسپم تشخیص داده میشود. به همین دلیل مشکلاتی اعم از شادوبن و اکشن بلاک برای شما اتفاق میافتد. به همین دلیل تعداد مجاز هشتگ در instagram، بین ۸ الی ۱۱ هشتگ است. بیشتر از این تعداد و کمتر از این تعداد استفاده نکنید.
ساخت هشتگ در اینستاگرام
به عنوان مثال شما برندی به نام دلتا فالوور دارید. قبل از آنکه شما در اینستاگرام باشید که کسی شما را نمیشناخت. از اینرو باید کم کم برند خود را مطرح کنید. به همین دلیل باید هشتگ مربوط به خود را نیز بسازید. با این کار می توانید هشتگی مخصوص به برند خود ساخته که پس از مطرح شدن شما، بازدیدهای فراوانی را نیز روانه پیج شما کند. مثال معروف در این زمینه، دیجی کالا است. شما اگر هشتگ #دیحی_کالا را سرچ کنید با کلی پست روبه رو می شوید که خود دیجی کالا آنها را قرار نداده است. به همین دلیل ناخواسته تبلیغ برند شما را نیز میکند. شما هم بهتر است بین هر ۳ الی ۴ پستی که قرار میدهید، یکبار برند خود را به صورت هشتگ قرار دهید.
آموزش هشتگ نویسی در اینستاگرام
تا اینجای کار با برندسازی هشتگ ها، نوشتن hashtag و حتی تعداد مجاز آن آشنا شدیم. حال زمان آن رسیده است که بدانیم چه هشتگهایی مناسب پیج ما، چه تعداد و چگونه هشتگ نویسی در اینستاگرام داشته باشیم. بدون مقدمه به شما عرض میکنم که باید ۳ نوع برچسب گذاری را در پست خود انجام دهید. یعنی اینکه هشتگ های عمومی، نیمه عمومی و تخصصی را در زیر پستهای خود استفاده کنید. چون پیجهای فروشگاهی زیاد هستند و در کنار آن فروش لباس بیشتر، مثال خود را این گونه پیجها جلو میبرم تا کاملا این موضوع برای شما جا بیافتد.
هشتگ عمومی
به هشتگ هایی که بالای ۱ میلیون پست دارند و دیده شدن در آنها سخت است عمومی گفته میشود. هشتگ هایی همچون لباس، شلوار، کفش و… جز این موارد هستند. اگر شما ۱۱ برچسب استفاده میکنید، باید ۳ تا عمومی در بین آنها وجود داشته باشد. به این دقت کنید که این hashtag باید هم موضوع با کپشن و عکس یا فیلم شما باشد. در غیر این صورت بیهوده از آن استفاده کردید. به همین دلیل نه تنها در آن موضوع دیده نمیشوید بلکه باعث میشود اینستاگرام شک کند که اسپم میکنید. خیلی از پیجهای لباس را دیدهام که از هشتگ هایی همچون ایران، تهران، لاکچری و… استفاده میکنند. در صورتی که اشتباه است. کسی که هشتگ ایران را سرچ میکند، به دنبال جاهای دیدنی آن است.
هشتگ نیمه عمومی
به هشتگ هایی که بین ۵۰۰ الی ۱ میلیون پست دارند، نیمه عمومی گفته میشود. این نوع برچسبها اکثرا دو حرفی هستند. مانند #خرید_لباس، #فروشگاه_اینترنتی و یا لباس_زنانه از این موارد هستند. اگر ۱۱ برچسب استفاده میکنید، باید ۴ تا از آنها نیمه عمومی باشند. این را نیز باز تاکید میکنم که هم موضوع و مرتبط باشد. شما اگر برچسب گذاری غیرمرتبط انجام دهید، واقعا دیده نخواهید شد. در صورت ادامه دیده نشدن، شادوبن میشوید و در اکثر مواقع باید قید پیج خود را نیز بزنید. همچنین سعی کنید در هر پست برچسب گذاری های مختلفی را انجام دهید تا اینستاگرام تشخیص ندهد که پیج شما در حال استفاده بیش از حد از امکانات اینستاگرام است. واقعا اینستاگرام سختگیر است. همانند بچهای است که اگر زیاد از وسایلش استفاده کنید، لجبازی خواهد کرد.
هشتگ تخصصی
هشتگ های تخصصی میتواند نقطه پرتاب شما باشد. این را جدی به شما عرض میکنم. چون هم رقابت در آنها کم است و هم راحتتر دیده خواهید شد. هرچه بیشتر در hashtag تخصصی دیده شوید، تاثیر خود را بر اکسپلور، هشتگ های عمومی و نیمه عمومی خواهد گذاشت. پس حتما این موضوع را جدی بگیرید. هشتگ تخصصی اکثرا ۳ کلمهای به بالا هستند. هشتگهایی همانند #مزون_کودک_تهران، #لباس_زنانه_شیک و مثالهای دیگر جزو این موارد هستند. تعداد پستهای موجود در این هشتگ ها از ۱۰۰ عدد تا ۴۰۰ هزار پست است. اگر از ۱۱ هشتگ استفاده میکنید، حتما سعی کنید ۴ تا از آنها این برچسبها باشند. زیرا همانطور که گفتم نقطه پرتاب شما هستند.
علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام
برخی اوقات پستی که زیر آن هشتگ استفاده کردهایم، در هشتگ ها نمایش داده نمیشود. دلیل آن هم واضح است. شما شادوبن شده اید. همانطور که در بالاتر به شما عرض کردم، ما نباید زیر هر پست برچسب گذاریهای یکسان انجام دهیم. زیرا instagram ما را اسپمر تصور می کند. به همین دلیل برخی امکانات را از ما خواهد گرفت. همچنین استفاده از هشتگ های ممنوعه نیز باعث این اتفاق خواهد شد. پس چه بهتر که همیشه به مواردی که در پستهای خود قرار میدهیم دقت کنیم. با این کار باعث میشویم ایمنی پیج حفظ شده و مشکلی برای ما پیش نخواهد آمد. برخی اوقات نیز یک هشتگ ریپورت شده است. بههمین دلیل الگوریتمهای اینستاگرام پستهای آن hashtag را نمایش نخواهند داد.
در پایان
در این مقاله متوجه شدیم که چگونه در اینستاگرام برچسب گذاریهای خود را انجام دهیم. همچنین فهمیدیم که تعداد مجاز استفاده از آنها چقدر است. در ادامه نیز با هشتگ نویسی حرفهای در اینستاگرام آشنا شدیم. شما همیشه باید سعی کنید تکنیکهای مختلفی را امتحان کنید تا موفق شوید. در غیر این صورت احتمال موفقیت شما صفر است. اما این که تکنیکهای مختلف را امتحان کنید وقتگیر است. از این رو ما در دلتا فالوور تمام این موارد را بررسی و در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. همواره سعی کنید رباتگونه و یکسان کار نکنید تا اینستاگرام نیز با شما مهربان باشد. اگر در این زمینه سوال و پرسشی برای شما باقی ماند، میتوانید از قسمت نظرات آن را از ما پرسیده تا در سریعتر زمان به شما پاسخ دهیم.
4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
من چندروزی هست که هرچی هشتگ میزارم اینستاگرام منو بلاک میکنه و نمیزاره پست کنم. راه حلی برای این مورد دارید که بهم بگید؟
سلام وقت بخیر
یا به دلیل پست گذاشتن زیاد اکشن بلاک شده اید. یا اینکه به دلیل اسپم کردن، شادوبن شده اید. توضیحات این دو مورد در سایت موجود هست و میتونید مطالعه بفرمایید.
شادوبن اینستاگرام
چگونه از action block خارج شویم
سلام پیج من دیسیبل شده چیکار باید بکنم ممنون
سلام علی جان
دیسیبل شدن پیج اینستاگرام به علت های گوناگونی رخ می دهد.
اطلاعات بیشتر در اختیار ما بگذارید تا راهنماییتون کنم.
اکثر دیسیبل های ناگهانی به علت ریپورت شدن پیج شما است که قابل برگشت است.