ایده تولید محتوا برای اینستاگرام

ایده تولید محتوا برای اینستاگرام

در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی در توسعه کسب و کارهای مختلف دارند. یکی از این شبکه‌ها اینستاگرام است. تعداد زیادی از افراد در این شبکه مجازی مشغول فعالیت هستند و تعداد بسیاری از کسب و کارها به این فضا انتقال پیدا کرده‌اند. صاحبان کسب و کارهای تجاری و خدماتی مختلف از طریق این شبکه، فعالیت‌های مرتبط با حوزه شغلی خود را پیگیری می‌کنند و به دنبال افزایش دادن تعداد کاربران و فالوورهای خود در این فضای اجتماعی هستند. جلوگیری از ریزش فالوورهای فعال در این فضا یکی از اهداف و دغدغه‌های اساسی این افراد است تا از این طریق بتوانند به کسب و کار خود رونق بیشتری نیز بدهند. بنابراین لازم است با ایده‌هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام آشنایی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به بیان چند نمونه از ایده‌های تولید محتوا برای اینستاگرام بپردازیم.

اگر نمیدانید، منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست، پیشنهاد میکنم مقاله ی ما در این زمینه را مطالعه کنید.

تولید محتوای مناسبتی

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از طریق انجام آن، برای اینستاگرام خود محتوای ارزشمند خلق کنید و از این راه بر تعداد فالوورهای خود نیز بیفزایید توجه به مناسبت‌های روز و تولید محتوا بر اساس آن است. بسیاری از صاحبان مشاغل در چنین شرایطی پوستری را طراحی می‌کنند و طرح و آرم یا لوگوی شرکت و کسب و کار خود را نیز در آن درج می‌نمایند و سپس پیام مناسبتی خود را در کنار نام محصول و برند تجاری خود در صفحه اینستاگرام خود قرار می‌دهند. بعضی دیگر از افراد در چنین مواقعی از خود ویدئویی منتشر می‌نمایند و در آن مناسبت با کاربران خود شریک می‌شوند. در بعضی از مواقع نیز به مناسبت‌های مختلف تخفیفاتی برای محصولات و خدمات در نظر گرفته می‌شود و این تخفیفات به صورت یک پست اینستاگرامی با کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود.

طرح سوالات ویژه

بعضی از صاحبان مشاغل تجاری و خدماتی سعی می‌کنند برای افزایش دادن تعداد فالوورهای خود و تولید محتوای مناسب، در شرایط مختلف سوالات چالش برانگیزی را در صفحه اینستاگرام خود مطرح نمایند تا از این طریق ذهن مخاطبین خود را درگیر کنند. اما نکته قابل ذکر در زمینه این روش تولید محتوا این است که پرسش‌های مطرح شده در این بخش بهتر است در حوزه کسب و کار تجاری و خدماتی شما باشد. از طرف دیگر به نحوی طراحی شده باشد که مخاطب نتواند از پاسخ دادن به آن طفره رود و یا به عبارت ساده‌تر وادار به پاسخگویی شود.

طرح سوالات ویژه یکی از ایده تولید محتوا در اینستاگرام
امین کارسل در طرح ایده تولید محتوا اینستاگرام استاد است

درج عکس محصولات و خدمات

یکی از ایده‌هایی که در حال حاضر از آن در تولید محتوا برای اینستاگرام استفاده می‌شود گرفتن عکس از محصول تجاری و یا فعالیت خدماتی است. این روش برای افرادی که دارای فروشگاهی برای عرضه بعضی از محصولات هستند و یا خدماتی را ارائه می‌دهند بسیار مفید و موثر است. نکته‌ای که لازم در این بخش به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از عکس باید به اندازه باشد. بنابراین نباید با استفاده از تصاویر و عکس‌های زیاد، مخاطب خود را خسته و دلزده کنید و یا او را فراری دهید.

پاسخ به سوالات مشتریان و کاربران

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای تجاری و یا خدماتی، همه روزه با سوالاتی از سمت مشتریان و کاربران در حوزه کاری خود، مواجه هستند. بنابراین می‌توانند پاسخ این پرسش‌ها را به محتوایی مفید برای اینستاگرام خود تبدیل نمایند. در این مورد می‌توانید پرسش‌های مشتریان خود را در یک فایل ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. هم‌چنین برای انجام این کار می‌توانید به صفحه رقبای کاری خود نیز سر بزنید و سوالات و کامنت‌های مخاطبان و مشتریان آن‌ها را نیز مورد مطالعه و بررسی قرار دهید و سپس از طریق پاسخ به آن پرسش‌ها، محتوایی مناسب برای صفحه خود تدارک ببینید. از این طریق می‌توانید میزان تعاملات خود را نیز با کاربران افزایش دهید.

معرفی کتاب مرتبط با حوزه کاری

بعضی از افراد برای تولید محتوای اینستاگرام از ایده معرفی کتاب استفاده می‌کنند. نکته قابل ذکر در این زمینه این است که کتاب‌های معرفی شده در این صفحه، باید به طور کامل، با کسب و کار شما در ارتباط باشد. معرفی کتاب باعث می‌شود تا کاربران شما به این نکته پی ببرند که شما در کسب و کار خود تا چه اندازه، حرفه‌ای و اصولی عمل می‌کنید. برای دستیابی به این منظور می‌توانید بخشها و قسمت‌هایی جالب توجه از کتاب مورد نظر را در صفحه خود بیان نمایید و مطالعه سایر بخش‌ها را به کاربران واگذار کنید. نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که این امکان وجود دارد که کاربران از کتاب شما استفاده‌ای نکنند و یا آن را خریداری ننمایند، اما ذهنیت آن‌ها در مورد کسب و کار شما تغییر خواهد کرد و به آن اعتبار خواهد بخشید.

استفاده از تصاویر و ویدئوهای مخاطبان

این روش نیز روشی تعاملی است که به ایجاد ارتباط میان شما و مخاطبین محصولات و خدماتتان کمک خواهد کرد و از طرف دیگر ایده‌ای مناسب برای تولید محتوای اینستاگرام است. بنابراین می‌توانید از کاربران خود بخواهید که هنگام استفاده از محصولات شما و یا برخورداری از خدمات حوزه کاری‌تان، از آن عکس‌ها و تصاویری تهیه کنند و برای شما ارسال نمایند تا شما در تولید محتوای صفحه خود از آن‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان شما با اشتیاق به ارسال تصاویر ویدئوهای خود دست بزنند.

برگزاری مسابقه

برخی از صاحبان کسب و کارها برای تولید محتوای اینستاگرام به صورت دوره‌ای، مسابقاتی را برگزار می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا میزان ارتباط آن‌ها با مخاطبان محصولات، خدمات و آثار خود نیز افزایش پیدا کند. از طرف دیگر تعداد فالوورهای آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. بسیاری از افراد از اینکه در یک در یک مسابقه شرکت کنند و در آن برنده شوند احساس خوبی پیدا می‌کنند. بنابراین لازم است جایزه‌ای مناسب برای مسابقه خود در نظر بگیرید.

نکته‌ای که لازم است به آن اشاره شود این است که برخی از صاحبان مشاغل، تنها به تدارک دیدن مسابقه فکر می‌کنند و اهدا جایزه را نادیده می‌گیرند. این کار باعث می‌شود تا اعتبار شغلی آن‌ها مخدوش شود و از طرف دیگر اعتماد مخاطبین نیز از دست برود. بنابراین در صورتی که مسابقه‌ای تدارک می‌بینید حتما به جایزه آن نیز فکر کنید. نکته دیگری که باید در این بخش به آن اشاره شود این است که باید برگزاری مسابقه و هم‌چنین مراسم اهدای جوایز، از سمت شما جدی گرفته شد تا مخاطبین نیز با جدیت در آن شرکت کنند.

نوشتهٔ پیشین
تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مارشال
    1400/04/04 16:34

    عجب ایده های خفن برای تولید محتوای اینستاگرامی گفتید. دمتون گرم خدا قوت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست